streda 7. septembra 2011

diagnostika nechtov - Suché Nechty

Pred prázdninami sa mi podarilo v jednom výpredaji kúpiť knihu o nechtoch. Keďže naraziť na podobnú literatúru nebýva vždy ľahké, potešila som sa jej. Autorom je Rosie Watsonová a publikácia sa volá Manikúra a Pedikúra.
Keďže sa často stretávam s otázkami ako sa starať o nechty, aké produkty používať a celkovo ako si vypestovať silné drápky - rozhodla som sa priblížiť Vám niektoré kapitoly z tejto knihy. Ja nie som nijaký odborník, takže každá rada dobrá :-)


Začneme s kapitolou Diagnostika Nechtov a prvým typom - Suché Nechty:

" Suché nechty sú matné, ryhované a kožtička okolo nich i pokožka na konci prsta je veľmi vysušená. Ľahko sa štiepia a voľný okraj sa často drobí. Príliš suché nechty sú hrubšie, pretože odumreté  bunky sa vo zvýšenom počte ukladajú v podobe keratínu na nechtovú platničku.
Nechty vysušuje práca so silnými čistiacimi prostriedkami a bielidlami bez ochranných rukavíc. Nepriaznivé chladné počasie takisto nadmerne vysušuje pokožku na rukách. Akútne či chronické ochorenie alebo nedostatok mastných kyselín v strave má za následok suchšie nechty. Nadmerné odlakovávanie tiež odoberá nechtom prirodrenú vlhkosť, pretože odlakovače obsahujú alkohol."


"Suchým nechtom prospejú zvýšené dávky tukov vo forme mastných kyselín, ktoré sa nachádzajú najmä v prvosienkovom a olivovom oleji. Rastlinné oleje vo všeobecnosti vynikajúco pôsobia na bunkové steny, preto budú nechtové bunky vo fáze rastu menej náchylné na stratu vláčnosti.
Pravidelne si natierajte ruky špeciálnym olejčekom na nechty alebo krémom. Horúce olejové alebo parafínové zábaly tiež dokážu zázraky. Ošetrenie urýchli rast nechtov a zmierni prejavy agresívnych vplyvov prostredia."

 

Dúfam, že som Vás touto nezáživnou teóriou nenudila, ale že ste si radi prečítali aj niečo o zdraví pre Vaše pazúriky. Ak budete mať záujem, môžem v podobných príspevkoch z knihy pokračovať. Neviem, či tým náhodou neporuším nejaké autorské práva, ale som ochotná to pre Vás risknúť :-)

Pokiaľ by ste chceli vedieť aké konkrétne prípravky v starostlivosti používam ja, kliknite TU alebo sa opýtajte v komentároch. 

6 komentárov:

  1. budem vdacna ked najdes nieco o tenkych, slabych a extremne stipajucich sa nechtoch

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kniha vypadá moc zajímavě, ráda si přečtu další příspěvky z ní, informací o nehtech není nikdy dost ;-)

    http://tothemoonandback-eli.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kniha vyšla i v češtině, poběžím si jí půjčit do knihovny, dokud tam je, díky za tip! ;-) Promiň za spamování.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. aj ja mam podobnu knizku :) a v pohode mozes prispievat aj s takymito vecami :P a myslim, ze ked udas zdroj, tak to je v poriadku :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ešte... mne sa to moc páčilo, moje nechty patria do kategórie malej pohromy (štiepia sa, lámu o sto šesť) takže takéto rady potrebujem ako soľ :)

    http://lavendergrove.blogspot.com
    POZOR súťaž o super darček ZAPOJ SA!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Anonymný20.12.13

    prosim vas co mohu udelat poradte mi mam strasne suche nechty na nohach uplne se mi snad straceji delaji se my nake silne vrstvi a kdyz nohy namocim uplne se mi ty nechty jakoby droli sem stoho uplne hotova co mam pouzit

    OdpovedaťOdstrániť